donderdag 7 juli 2011

Om de oost

Zo hebben we vandaag gewandeld. Vanuit de haven het duintje over en gelijk
sta je op het uiterst smalle strand aan de oostzijde van Vlieland en zie je
de bruine vloot uitvaren (zie foto). Het was heerlijk wandelweer. Bij het
strandpaviljoen hebben we lekker koffie gedronken en vervolgens verder
gelopen. Vlieland is een mooi en rustig eiland waar wij ons telkens weer
heerlijk "thuis" voelen. Weer terug in de haven hebben we de jib verwisseld
voor de genua. Vanaf maandag gaat het uit het noorden waaien en dan is een
grote lap zeil weer erg prettig als je zuidwaarts moet. Komende dagen
blijven we nog op Vlieland, want we hebben geen zin om tegen zuidwest 5 Bft
in te varen.

1 opmerking:

  1. Hallo Karin en Joost,
    Ik probeerde de foto bij "Om de oost" groter in beeld te krijgen maar dat zal aan mijn digihanden liggen. Geen probleem want uit de tekst bij een van de vorige foto's begrijp ik ("uploaden", "beeldverslag") begrijp ik dat binnenkort een echt fotoalbum verschijnt. Dat wordt hopelijk een album met echt fotopapier (Profotonet bijv.)waarbij de bladen volkomen vlak liggen zodat de wijdse vergezichten over twee pagina's schitteren. Wat me bij de bovenstaande fraaie foto bezig houdt: ga je de paal wegwerken of juist niet?
    Tot volgende week zaterdag, dan kunnen jullie bij Yvonne weer lekker anspecken. Daar heb ik zelf in ieder geval al zin in.
    Alfons

    BeantwoordenVerwijderen