zondag 26 juni 2011

Grijs en nauwelijks wind

Niets anders kan gezegd worden over vandaag. Wij zijn van Klintholm naar
Heilingenhafen gevaren: 11 uur motoren onder een egaal grauw wolkendek.
Nadat wij aangekomen waren begon de bewolking op te lossen en nu zitten wij
in de kuip van de boot in de avondzon. Heerlijk! Om je heen slechts het
geluid van krijsende meeuwen, klapwiekende ganzen en tientallen tsjilpende
boerenzwaluwen. In zo'n omgeving kun je het lang volhouden. Tegelijkertijd
wordt het weer langzaam uitkijken om met een goed weergaatje door de Duitse
Bocht terug naar Nederland te zeilen. Wanneer we dat doen weten we nu nog
niet. Op zo'n grauwe dag maak je geen foto's en daarom maar een foto van
gisteren bijgevoegd. De klippen waren echt mooi.

1 opmerking:

  1. Intussen heb ik mijn achterstand in het lezen van jullie smakelijke verhalen ingehaald. Daar is het echt een dag voor: met lap top buiten bij 30 graden. Ik ben onder de indruk. Ik zag dat ik bij foto's ook kan aangeven dat ik me kan melden als liefhebber. Doe ik maar niet want dan blijf ik bezig. Misschien kun je een van je gebeeldhouwde luchtenfoto's naar het NOS journaal sturen. Krol is daar weg van.
    Wij waren afgelopen weekend i.v.m. de verjaardag van mijn moeder een dag extra in het zuiden en moesten in Sweikhuizen natuurlijk aan Karin denken (die lang geleden daar aan een steile weg gewoond heeft; kan ik me herinneren omdat we eens onverwacht op bezoek wilden, maar madame was natuurlijk op jats). De tijden veranderen overal maar niet in Sweikhuizen. We kwamen gisteren in een echte Sakramentsprocessie met wierook en fanfare terecht. Natuurlijk geen fototoestel bij me. Jammer.
    Daarom troost ik me vandaag met die van jullie.
    Goede reis verder.
    Alfons

    BeantwoordenVerwijderen